درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت

این میوه ، مانع از شل شدن و افتادگي پوست می شود !

جام جم آنلاين: پوست وسيع‌ترين عضو بدن است بنابر اين ترديدي نيست كه رژيم غذايي بتواند پوستتان را تحت تاثير خود قرار دهد.

افزودن ميوه‌هاي مغذي به برنامه غذايي روزانه، راهكار مناسبي براي كاهش علائم پيري در سطح پوست، روشن شدن و همچنين افزايش استحكام بافت پوست است.

ويتامين‌هاي ضروري كه در ميوه‌ها وجود دارد، در ديگر قسمت‌هاي بدن نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

شاتوت، توت‌فرنگي، تمشك و آلو قرمز حاوي آنتي‌اكسيدان هستند. آنتي‌اكسيدان‌ها و بويژه نوعي از آنها كه فلاونوئيد نام دارد، راديكال‌هاي آزادي را كه به پوست آسيب مي‌رساند، خنثي مي‌كند. گيلاس، انگور قرمز، پرتقال و همچنين ليمو نيز از جمله ميوه‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان هستند.

Persianv.com At site

انبه ميوه‌اي است كه نه تنها مي‌توانيد از طعم آن لذت ببريد، بلكه موادي كه در اين ميوه وجود دارد، استحكام پوست را افزايش داده و مانع از شل شدن و افتادگي پوست مي‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 میوه ای که حتما باید در یخچال خانه تان داشته باشید!

1- سیب:

سیب سرشار از انواع ویتامین ها و فیبر است ، بهترین میان وعده ، و حتی صبحانه است و میتوانید در انواع دسر از آن استفاده کنید.


2- پرتقال:

بهترین منبع ویتامین C ، مانع تصلب شرایین شده و در درمان بسیاری از بیماریها کمک کننده است. آب پرتقال یکی از بهترین آب میوه ها برای استفاده در صبحانه است.


3- بروکلی:

سرشار از ویتامین ، مفید برای همه انسان ها اعم از مرد و زن ، در هر سن!قابل استفاده بصورت خام ، پخته و بخارپز شده. می توانید از آن برای انواع سالاد....

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : علی

معجزه های توت فرنگی را بشناسید

یکی از اولین نوبرانه های بهاری که زود سر و کله اش پیدا می شود توت فرنگی است. البته توت فرنگی های گلخانه ای در سایر فصول سرد سال هم در بازار پیدا می شوند که اندازه درشت تری هم دارند. با این وجود توت فرنگی هایی که در فضای آزاد و در شرایط طبیعی رشد می کنند و فصل بهار در میوه فروشی ها دیده می شوند، طعم و مزه شان بهتر است و البته برای سلامتی شما مزایای زیادی دارند.

● اکسیر جوانی

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : علی

 آشنایی با تاثیرات هندوانه در درمان بیماری ها

دكتر احمد ساعدی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خواص تغذیه ی هندوانه شامل برطرف كننده رفع تشنگی ، كنترل كننده فشار خون، كمك به عملكرد بهتر معده و پوست سفید داخل آن برای درمان زخم گلو و دهان مفید است.

وی ادامه داد: مغز تخمه ی هندوانه برای بهبود بیماری های روده ای مفید است، درمان كننده ی درد مثانه، دفع كننده سنگ كلیه و دارای 30 درصد روغن گیاهی است.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 12:17 ::  نويسنده : علی

 فواید گیلاس

رضا رحیمی متخصص تغذیه گفت: مصرف گیلاس در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، روماتیسم و دردهای مفصلی مفید بوده و همچنین برای کاهش سموم بدن در اثر مصرف غذاهای پرچرب و در عملکرد بهتر کلیه ها مفید است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:14 ::  نويسنده : علی

5 نوع سبزیجات برای کاهش وزن

«بیشتر بخورید بیشتر وزن کم کنید!» جمله‌ی حیرت انگیز ولی درستی است!! شما در واقع می‌توانید حجم بسیار زیادی بخورید ولی همچنان وزن کم کنید، ولی این مسئله تنها وقتی ممکن است که غذای درستی را برای خوردن انتخاب کنید.

  عموماً افراد فرضیه غلطی دارند که اگر خوردن غذاهایشان را متوقف کنند شروع به کاهش وزن می‌کنند. ولی تا زمانی که بسیاری از سبزیجات وجود دارند که باعث افزایش وزن نمی‌شوند لازم نیست به خود گرسنگی دهید در عوض با آنها هم احساس گرسنگی را از بین ببرید و هم به رژیم خود کمک کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 21:41 ::  نويسنده : علی

این میوه عملکردمغزرابهبود میبخشد

سلامت نیوز : یک فوق تخصص تغذیه درباره خواص میوه توت فرنگی گفت: توت فرنگی منبع غنی از فیبر، ویتامینC، پتاسیم و آنتی اكسیدان‌ها است.

دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با ایسنا ، در ادامه اظهار داشت: از این میوه می‌توان در جهت افزایش سلامت قلب، كاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقاء سلامتی بدن بهره گرفت.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب ...


جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 19:42 ::  نويسنده : علی

 

چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید. بهترین چایها را می‌توان در ارتفاعات یافت جایی که برگهای آنها به آرامی رشد می‌کنند و طعم بهتری دارند. با توجه به ارتفاعی که چای در آنها می‌روید، برگهای تازه چای بین دو سال و نیم تا پنج سال طول می‌کشد تا برای چیدن آماده شوند. چای برگهای فراوانی دارد و گلهای آن بسیار شبیه گلهای کاملیاست اما تنها برگهای جوان و کوچک آن برای مصرف چیده می‌شوند. جوانه زدن چای در مناظق کم ارتفاع هر هفته صورت می‌گیرد ولی در ارتفاعات بالا، هفته‌ها طول می‌کشد.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 19:35 ::  نويسنده : علی
خواص چای سبز(1)

 

طی مطالعات انجام شده در جامعه انکولوژی بالینی امریکا مشخص شده عصاره چای سبز ممکن است پیشرفت سرطان خون را به کندی مواجه کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 20:5 ::  نويسنده : علی

تاجر کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بعضی افراد قدیمی مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانند، افزود: این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون است و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:14 ::  نويسنده : علی

 گیاهان مفید برای افزایش شیر مادر

دکتر محمد حسین سیاح گفت: تعدادی از گیاهان با مکانیسم‌های مختلف و از طریق تحریک غدد تولید شیر باعث افزایش شیر مادران می‌شوند.

 

گیاهانی مانند ریحان، بادام زمینی، ترخون، زیره و رازیانه معطر خاصیت ضد نفخ داشته و با ورود به شیر مادر از دل درد کودک جلوگیری می‌کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : علی

 هشت معجزه ای که روغن های گیاهی می کنند

روغن های طبیعی گیاهی از جمله داروهای طبیعی و پرخاصیتی هستند که امروزه استفاده از آن ها برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری های جسم و روح توسط درمانگران شیوه های درمانی طبیعی توصیه و تجویز می شود.


این روغن ها که از دانه، مغز، میوه و پوست آن ها تهیه می شود امروزه به صورت موضعی و خوراکی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این شماره برخی از خواص درمانی و کاربردهای موضعی روغن های طبیعی را مرور می کنیم.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : علی

 خواص کلم بروکلی ، درمانگر آسم

کلم بروکلی و دیگر سبزیجات از این خانواده در پیشگیری از بروز التهاب در دستگاه تنفسی که عامل بروز بیماری های چون آسم است، تاثیر سودمندی دارند.

این پژوهش از سوی متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس انجام گرفته و نشان می‌ دهد کلم بروکلی حاوی نوعی ترکیب طبیعی موسوم به " سولفورافان " است که این ترکیب از بروز التهابات مجاری تنفسی جلوگیری می ‌کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 22:0 ::  نويسنده : علی

 خواص گلاب

تاجر کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بعضی افراد قدیمی مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانند،


افزود: این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریك‌كننده جریان خون است و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریك می‌كند.

تاجر با اشاره به تاثیر خوردن گلاب برای رفع سردرد و بوی بد دهان تصریح کرد: مصرف گلاب همچنین تحریك‌كننده هورمون‌ها بوده و میل جنسی را افزایش می‌دهد و تا حدودی تنظیم‌كننده قاعدگی است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : علی

جادوی خیار برای پوست


پوست، علاوه بر زیبایی از ورود هرگونه آسیبی به اعضای داخلی و خارجی بدن محافظت می کند. حدود ۹۰درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد و به این خاطر به عنوان یک خنک کننده به کار می رود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:12 ::  نويسنده : علی

چند استفاده از شکر در درمان برخی از بیماری ها!

1- از شکر به عنوان یک درمان برای زخم ها استفاده کنید!

اگر یکی از نزدیکان شما برای مدتی طولانی بستری است و دچار زخم بستر شده است کمی شکر روی محل زخم شده بریزید . همچنین می توانید از شکر برای درمان زخم های پا و یا بریدگی های آن و دستها استفاده کنید قبل از اینکه باکتری ها باعث عفونت محل بریدگی شوند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 20:33 ::  نويسنده : علی


نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.
کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث، آ و ب مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : علی

 خواص درمانی زردآلو

رضارحیمی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: زرد آلو میوه شیرین و طبیعتی گرم دارد و سرشار از انواع ویتامین های A و C و انواع مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، پتاسیم و آهن است.

وی ادامه داد:هسته شیرین زرد آلو مغذی است و حاوی مواد پروتئینی، قند، چربی و سرشار از انواع ویتامین A است.


رحیمی در مورد خواص دیگر زرد آلو عنوان کرد: ویتامینB موجود در زرد آلو برای بهبود بیماری های روحی روانی، رفع خستگی ، فراموشی، رفع تشنگی ، تنظیم کننده فشار خون، کنترل بیماری های قلبی و برای درمان کم خونی مصرف آن توصیه می شود. وی در پایان تاکید کرد: کسانی که به التهاب معده مبتلا هستند


مصرف زرد آلو با هسته (شیرین) آن برای بهبود این بیماری ( التهاب معده) مفید است و همچنین هسته ی شیرین آن برای درمان بیماری هایی مانند سرما خوردگی و افزایش نیروی جنسی مفید است و تنها مصرف زرد آلو برای افرادی که به مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود.

 



سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 21:32 ::  نويسنده : علی

 شش دلیل برای کیوی خوردن

یک عدد کیوی بزرگ بدون پوست دارای عناصربسیار مفیدی میباشد که برخی از انها در زیر می آید:


دارای مقادیر قابل ملاحظه‌ای فولات است که بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و غیره محافظت می‌کند و برای شکل‌گیری هموگلوبین‌های حامل اکسیژن ضروری است.


حدود ۱۰ درصد از پتاسیم پیشنهادی روزانه را داراست (حدود ۳۰۰ میلی‌گرم) که یک الکترولیک خوب برای ریکاوری بعد از تمرین می‌باشد.


حاوی فیتوناتریفت‌هائی از جمله کارتونوید و فلاونوید است که تحقیقات نشان داده که DNA را از آسیب‌های مربوط به اکسیژن محافظت می‌کنند. حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است


(ویتامین A و E که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌زنند) مفید می‌باشند. در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود، ویتامین C بیشتری دارد. ۳ گرم فیبر که کلسترول را کاهش داده، از سرطان روده جلوگیری می‌کند و به کنترل انسولین کمک می‌کند.


منبع:سلامت نیوز

 



یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : علی

 چهارخاصیت شگفت ‌‌آور دارویی قهوه

متخصص کبد و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، در خصوص قهوه می‌گوید: "حقیقتاً قهوه یک داروی زندگی بخش است".

دکتر chopra ، در این زمینه می‌افزاید، درباره شگفتی‌های قهوه هنوز رازهای بسیاری وجود دارد.

طی تحقیقات به عمل آمده درباره خواص دارویی قهوه، نتایج شگفت‌آوری حاصل شده که عبارتند از:‌

* مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به سرطان پوست را در زنان تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

* مردانی که بیش از شش فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را نسبت به افراد عادی تا 60 درصد کاهش خواهند داد.

* نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان تا 25 درصد کاهش می‌دهد.

* مصرف حداقل دو فنجان قهوه در روز، تا حدود 20 درصد احتمال ابتلا به افسردگی در زنان را کم می‌کند.

در ادامه دکتر chopra اضافه می‌کند: اگر می‌خواهید از اثرات بیشتر قهوه بهره‌مند شوید سعی کنید آن را بدون افزودنی و یا فقط با مقدار کمی شیر کم‌چرب بنوشید.

مزایای مصرف قهوه بدون کافئین نسبت به قهوه معمولی شگرف نبوده،‌ اما اگر می‌خواهید کافئین کمتری به بدنتان برسد، مصرف آن نیز توصیه می‌شود.


منبع:همشهری

 

 

 

 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب